دلرنگ

وبسایت جامع تفریحی،آموزشی،خبری،هنری



اخبار و حواشی هنرمندان
72بازدید

اسفند ۲۴, ۱۳۹۴

صحبت های جذاب هنرمندان سینما 

j.n-cinema-quotation

نقل قول های شنیدنی هنرمندان سینما

 

پل نیومن» بعد از ۶ مورد نامزدی برای اسکار بهترین بازیگری، بالاخره برای فیلم «رنگ پول» (۱۹۸۶، مارتین اسکورسیزی) برنده شد، ولی در مراسم شرکت نکرد.

وقتی از او در مورد شرکت نکردنش پرسیدند، گفت: “مثل این بود که یه زن خوشگل را ۸۰ سال دنبال کنی و بالاخره دل زن نرم بشه، بعد به زنه بگی که معذرت می خوام، دیگه خسته شدم.»

…………….

 سرجو لئونه: «هميشه فكر كرده‌ام كه موسيقى گوياتر از كلام باشد. و هميشه گفتم انيو موريكونه به‌ترين فیلم‌نامه‌نویس من است.»

…………….

 ديويد لينچ: «هر فيلمى انتزاعى‌تر باشد تماشاگر كم‌ترى دارد و هميشه همين بوده است، اما امروزه تماشاگران بيش‌تر و بيش‌ترى از فيلم‌هاى شبيه به همِ هاليوودى رنج مى‌كشند و همين مى‌تواند خواستاران بيش‌ترى را جذب سينماى هنرى كند.»

…………….

–  یكى از لقب‌هايى كه به «هايائو ميازاكى» مى‌دهند «كوروساواى انيميشن ساز» است.در اين مورد كوروساوا مى‌گفت: «گه‌گاه ميازاكى را با من مقايسه مى‌کنند، براى او متاسفم چون با اين مقايسه سطح او را پايين مى‌آورند.»

…………….

– این روزها استعداد های جدید به وفور یافت می شوند: باگدانوویچ، کاپولا، فردکین و … با این حال، احتمال زیادی می دهم که تا ده سال دیگر، مارتین اسکورسیزی به فیلمسازی در رده جهانی تبدیل شده باشد.
اسکورسیزی نه تنها کارگردان خوبی است، بلکه استادانه می تواند حوادث زندگی را در سطحی واقعگرایانه با سمبولیسمی تاثیرگذار ترکیب کند. او مانند فلینی (هر چند که هنوز سبک خود را مانند او پیدا نکرده است) این کار را به شکلی روان انجام میدهد. به نظر می رسد که دغدغه های فکری او نسبت به فلینی در سطحی عمیق تر قرار دارند، برای همین فکر میکنم که آثارش تاثیر بیشتری بر مخاطب خود داشته باشند. شاید کنار هم قرار دادن فلینی (به نظر من او یکی از معدود کارگردانان نابغه معاصر ماست) و اسکورسیزی، جوانی اهل محله لیتل ایتالیِ نیویورک، بی احتیاطانه و زودهنگام به نظر بیاید. اما با گفتن این ها، بر نظر خود استوارتر شدم.

راجر ایبرت-شیکاگو سان تایمز، نوامبر ۱۹۷۳

…………….

– غم نان، هرگز دليل خود فروشى هنر نيست.

لوییس بونوئل

…………….

– «در دوران بچگى، مادرم هيچ كتابى براى رنگ كردن به من نداد، و اين باعث نجات من شد چون اگر فكرش را بكنيم رنگ كردن یک كتاب، خلاقيت را مى‌كُشد.»

ديويد لينچ

…………….

–  «در ان دوران عاشق كارهاى پازولينى بودم، سه‌گانه‌ى زندگى كه شامل فيلم‌هاى دكامرون، حكايت‌هاى كانتربرى و شب‌های عربى مى‌شد را بسيار دوست داشتم. تئورما یک فيلم فوق العاده‌ای بود، هم‌چنين سالو بسيار جالب بود، پازولينى در ان حداكثر جرات یک فیلم‌ساز را نشان داد. خوش‌بختانه اين‌چنين كارگردانانى وجود داشتند چون سينما بدون آن‌ها واقعن فقير مى‌ماند.»

لارس فون ترير

…………….

–  «در دوران بچگى اجازه نداشتم تنها بيرون بروم، و معمولن اين مادرم بود كه من را به سينما مى‌برد و من چه در بازگشت به خانه و چه در خانه تمام نقش‌هايى كه در فيلم ديده بودم را بازى می‌کردم. دوران كودكى را در انزوا گذراندم. نه برادرى، نه خواهرى و نه امكان بيرون رفتن به خيابان و براى همين هيچ دوستى هم نداشتم. خودم را گوشه‌نشين و غيرعادى حس می‌کردم. تنها چيزى كه من را سالم نگه داشت همان تقليد بازى نقش‌هايى بود كه بعد از ديدن فيلمى آن‌ها را انجام مى‌دادم.»

ال پاچينو

…………….

– «داستین هافمن» بعد از گرفتن جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اصلی به خاطر فیلم «کریمر علیه کریمر» (۱۹۷۹):

«من باید همینجا از والدینم تشکر کنم که روش های ضد بارداری رو امتحان نکردن.»

…………….

نقل قول های شنیدنی سینما



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به کانال

عضویت در کانال تلگرام